Till en kär vän

Till en kär vän...

När det är jobbigt och svårt.. och när du inte klarar, eller kanske inte ens vill stå emot, då vill jag bara hoppa in i din hjärna och vara stark åt dej. Det går ju tyvärr inte, men jag litar på dej min snäcka du kommer klara det.

Alla visste att den här tiden skulle komma. Jag visste, han visste och du visste också det även om du då för ett år sedan knappt trodde på det.
Nu har det hänt, och det är nu du ska visa hur stark du har blivit i dej själv detta året som har gått. Hur bra du har mått den senaste tiden, att du är så mycket bättre än vad han gjorde dej i slutet.

Jag vet hur svårt det är. Men det är inte på hans villkor längre, det är på dina så passa på att styra upp det till så som du vill ha det. Ge dej inte för att du tror att du kanske förlorar allt om du tackar nej nu. Bestäm först med dej själv vad du vill, å låt det ta tid om det måste. Det kommer mer chanser, och nu är det din tur att bestämma.

Ge inte upp nu min älskade snäcka. Jag vill ditt bästa, det är därför jag är så hård mot dej. Du vet det va? Å vad som än händer i framtiden så har du mej där, alltid.


Fred, över och ut.


Kommentarer
Postat av: Gosetrollet

va fin du e min anna! Känns så skönt att jag alltid kan prata med dig :) puss

2007-10-11 @ 14:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback