Ibland vill jag vara i fred

Okej jag erkänner, jag har lite svårt att gå och lägga mej i tid.
Skulle ju upp tidigt i morse hade jag tänkt, men tiden gick jäklansfort i går kväll å helt plötsligt blev klockan mer än 2 innan jag kom på att jag skulle sova. Så när väckarklockan ringde vid nio så märkte jag inte nåt av det. Hade tänkt att va uppe tidigt för att gå ut å shoppa lite grejer, vilket jag helst gör ensam, å helst inte när tusen andra trängs runt mej. Men så blev det ikke nej, men en sväng ner på stan lite senare blev det ändå, träffade en kompis å lite fönstershopping innan vi satte oss på ett cafè i Vasa. Skojjskojj!
Kvällen hade jag ju lovat bort på Kalmar-Blåvitt. Hemma hos mej! Det var ju kul, men såklart när blåvitt förlorade så var inte stämningen på topp efter matchen (jaa jag brydde ju mej då inte allt för mycke men men). Såg en film sen å nu har det blivit natten igen.

Å i morron e det fredag. Å jag ska aktivera mej me en sån otroligt spännade sysselsättning som att tvätta kläder, wiiiiihoo!! Men det kanske blir en vinare efteråt, vi får la se, men man kan ju alltid hoppas!



Var ute på en liten tur i kvällen igår å när jag gick hem så drog jag ner mössan över halva ansiktet å satte musik på högsta volym i öronen å bara gick och tänkte för mej själv. Självklart provocerar det massa folk åsså ska alla prata med en. Om man tänker logiskt, tror man då att en person som gömmer sej i en mössa, går för sej själv å lyssnar på musik är intresserad av att prata med folk? Nej, jag skulle inte se det så i alla fall, men det finns folk som tror så.

X: ........
A: (tar av hörlurarna) Va?
X: Är du rädd för nåt?
A: (ser ut som ett ?)
X: Ja eller varför har du mössan så långt ner?
A: Jag vill inte prata me nån, jag går å tänker å lyssnar på musik.
X: Vad tänker du på då?
A: Bara lite små vardagsproblem.
X: Du är inte en dag över 20 år, då har man inga problem. Problemen kommer när man e gammal. När man är död då har man problem.
A: Jag är nog lite mer än 20 va, och när man e död är det lite sent att lösa sina problem. (sätter i hörlurarna)
X: ........
A: (lyfter lite på ena hörluren)
X: (åt A med en härlig ton) Om du letar efter röka när du är i Göteborg, upp vid näckrosdammen, vasaparken eller femmans torg...
A: (på med hörlurarna å höjer volymen)




Inte för att jag inte gillar Nationalteatern, men Minor Majority gjorde sej lite bättre i stunden.

Jag är världens mest sällskapssjukaste människa, men nån gång väldigt sällan vill jag vara i fred. Ett, när jag är ute å går å tänker. Två, vissa gånger när jag är ute och handlar.

Ibland är världen konstig, men jag är glad å nu ska jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback