Absolut sista helgen i Oslo

Å det var så länge sen jag skrev att jag har tusen miljoner saker att berätta nu egentligen, men jag orkar inte skriva en hel bok idag så det blir bara dom senaste dagarnas händelser så får jag återkomma med 17 maj å allt happening runt det å nya jobbet å så nån annan dag.


Var i Oslo i helgen för att hämta dom sista sakerna i lägenheten, städa rummet och lämna nycklarna. Absolut sista helgen i Oslo alltså. Åkte nattbussen på fredagskvällen, ja jag fick springa för att hinna me den ja, åsså kom jag fram tidigt tidigt på morronen i Oslo. Siv-Anita var uppe när jag kom hem så ett snabbt goddag till hene å sen somna jag i min säng och sov bort hela förmiddagen.
Sen kom Loi på kaffe å så sola vi oss på balkongen ett tag, innan jag var tvungen att hoppa in i duschen å sen ner på stan å träffa Alex. Så tog vi tre me oss Siv Anita till Frognerparken, åt kebab å drack pils å bråkade med alla hundar som försökte dricka upp vår öl. Ja man kunde ju trott att dom hellre ville haft kebaben, men ikke.

image11


Kvällen så var det lite förfest hos oss, dricklekar, shottar å snapsvisor till och med, avancerat. Gick ut till Yatzi sen, kul fram tills Alex skulle lyfta mej å tappa mej i marken så jag nästan krossade armbågarna och kunde inte röra armarna resten av kvällen. Men Marius Spasibar var snäll mot mej å sa att jag såg mångolid ut, och Emils polare frågade vart på armen jag hade ont och klämde typ runt hela armbågen, tack.


Söndagen var man helt klart lite dålig men efter frukost å kaffe å sånt så var man ju helt klart tvungen att gå ut i det fina vädret, så HG, Siv Anita, Alex och jag gick till Marienlyst och spelade minigolf å åt glass. Ja Hallgeir vann av nån konstig anledning, men jag slog i alla fall Siv Anita åsså hade jag lite handikapp me med tanke på mina pajjade armar.
Sen efter minigolfs matchen så grillade vi på våran ute terass me lite mer folk, jag hade gjort skit fint me saft å sugrör i glasen i allt. Gott, å underbart mysig eftermiddag.

image12 image13

Så var det dags för partajj igen på kvällen, i Lois kollektiv. Lite hejdå snyft till mitt andra hem i Oslo. Drack öl å lyssna på Johnny Cash å spelade biljard. Jag vann till och med över Tarald, kung.

image14 image15


Ganska tidigt hem för jag och HG var rätt trötta, och Loi och jag skulle ju upp tidigt på måndagen å fara till Stranda.

Ja så nu är vi i Stranda då alltså, saknar stor stan men nu när det är fint väder e de rätt lungt, jag jobbar för fullt och Loi är min hemma fru. Har vart å visat Loi runt lite i centrum, åsså igår var hon vid utskitsplatsen å i helgen ska vi till Stryn, ball.

Men nu skriker hemmafrun på mej så jag måste dra, hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback