Melodifestivalfest i Sverige

Hej!
Ja så då var man i Sverige förra helgen då. Var hos mormor och morfar på dagen på fredagen, kul och se dom igen. Morfar lagade soppa till mej och Hallgeir och mormor var uppe och gick lite och vi fick se röntgenbilder på skruvarna dom har satt in i hennes ryggrad. Sjukt stora skruvar!
Fredagskvällen åkte vi hem till pappa och åt middag med dom där, god mat och massa öl. Brorsan var med så han fick köra, hehe.
Lördagen var det shopping som stog på schemat, jag köpte två par nya skor. Ett par gympadojjor jag blev kär i vid första ögonkastet, ser ut som en blandning av converse och bowlingskor. Najs! Det andra paret var vanliga svarta som jag var tvungen att köpa för att jag hade glömt dom skorna jag skulle haft på kvällen, typiskt.

Melodifestivalfest kvällen, jag klädd i glitter kvällen till ära, började hemma hos Christian. Jag, Cicci, Hallgeir, AB och Tommy i soffan och hejade på Tommy Nilsson (för Gabrielas skull). Ringde in säkert 20 gånger men kom inte fram en enda gång, inte konstigt att han inte fick några röster.

                          Cicci poooosar       Cicci & Mej

Drack massa öl och mobbade AB för att han var dum i huvvet, och sen smet jag Cicci och Hallgeir iväg med en taxi till nästa fest, som var hemma hos Frida som var med på midsommarfesten förr förra sommaren. Lägenheten var sjukt fin, men det var bara studenter på hela festen. Höll på och somna när en stod en halvtimme och berättade om sin specialinriktning av ekonomi hon läste. Snaaark. Men vi stannade en stund där innan vi gick till älskade gamla PC och träffa min bror och Peter där. PC var helt ombygd och inte alls så bra som det var när jag och Bu gick dit every day efter skolan. Men vi tog la en öl eller två där innan Christian ringde och sa att vi skulle komma till Rockbaren. Fredrik var med på rockbaren me några andra polare, och Cicci och Tommy fann varandra snabbt av nån mystisk orsak (hmm kanske hade jag ett finger med i spelet). Så myste dom resten av kvällen å jag sprang runt å va mångo som jag alltid är. Kul kväll!

                                                Tommy & Cicci 
"Lycka till, ni ser så himla kära ut. Ni kommer vara tillsammans resten av livet, det syns"
- Citat okänd människa på stan


Var lite dålig på söndagen, men man var ju tvungen att åka tillbaka till Oslo ändå, åt en clubsandwich innan på Vallgatan å sen tog vi bussen.
Såg en film på tv när jag kom hem, och sen var det en ny abrbetsvecka som började på måndagen. 
Men jag har vart duktig, tränade både på måndagen och tisdagen. På tisdagen var det ju även kusin Emils 25 årsfest. Farmor skickade ju med mej en liten present till honom och så skulle jag gå och överaska honom med den på festen. 
Så först bjöd Lovisa mej på korvstroganoff å sen drack vi öl och kollade fruarna, innan vi for till Hard Rock Cafè. Visste inte om jag skulle känna igen Emil, eftersom det säkert var 10 år sen sidt jag såg han, men när jag kikade in så var jag rätt säker på vem det var och han kände igen mej lite grann med. Han blev skitglad för att jag kom och bjöd oss med på festen så vi tog några öl där och hängde sen med hela gänget till Nichol & Son där den stora festen var. Det var himla sokj, lite jobbigt att alla kände alla (alla jobbade på Hard Rock typ) men dom flesta var trevliga så det gick bra ändå, stannade nästan hela kvällen, men såklart var jag och Lovisa tvungna att sticka en tur till Evergreen innan vi gick hem med. Träffade Aki och hans polare där, och både jag och Lovisa var rätt full så vi köpte lättöl å låssades att vi drack riktig öl. Lite dumt att Akis polare välte ut våra öl och gick och köpte nya till oss, ja starköl då eftersom han trodde det var det hehe, så där gick det försöket att inte bli superfull i skogen. Men vi hade kul.. somnade på Lovisas soffa sen och var väldigt glad att jag slapp gå upp halv nio på morronen som Lovisa gjorde.

Men nu så är det strålande solsken och varmt å vår väder ute så jag ska ut och flasha med mina nyinköpta solbrillor och njuta!
Hej svej!

Kommentarer
Postat av: cicci

hahah du e ju inte klok vettja... hahah va knäpp jag ser ut på korten förresten.. pöss

2007-03-15 @ 12:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback