Försov mej & snöras

Hej!

Har fått i mej frukost å kaffe men så mycket mer än så har inte dagen bestått av ännu. Personalfest igår, så jag är rätt trött idag. Råkade visst somna med alla kläderna på mej i natt.

Så lite nytt om helgen...
Fredagen efter jobbet åkte jag hem till Lovisa, sminkade oss å drack lite öl innan vi gick ut till vårt sunkiga hak Evergreen å träffade Carine, Jocce och Pato där. Drack massa öl å snackade skit åsså när dom stängde skulle jag och Lovisa försöka komma på hur långt vi kunde gå innan vi var tvungna att gå åt olika håll för att komma hem. Gick oss lite vilse och sånt och sen kom vi underfund med att jag skulle följa me Lovisa hem å sova hos henne så jag somnade på hennes soffa. Snyggt.
Hade tre alarma som skulle väcka mej på morronen efter, men det missade jag totalt. Bjørn, min chef, ringde tre gånger men intne heller det fick mej, eller Lovisa, att vakna. Men Bjørn pratade in på mitt mobilsvar som tur var, och när jag fick det meddelandet vakande jag en timme efter att jag skulle ha varit på jobbet. Väckte Lovisa och vi drog på oss lite kläder å sprang till t-banan. Kom två timmar för sent, och Bjørn var skitsur, å pratade inte med mej på hela dagen.
När jag skulle sluta så brukar jag alltid åka upp till toppen i liften medans nån av prep-killarna kollar liften och det kunde jag lika gärna ha gjort den dagen med. Men Bjørn ville väl ha lite hämnd så han sa att jag skulle stänga av liften, och sen skulle han komma å hämta mej me scootern. Ja kul, inga problem tänkte jag, men det var ju innan jag visste att han, förmodligen bara för att jävlas lät mej vänta typ 40 minuter där nere innan han kom. Tack Bjørn!
Jag sa i alla fall förlåt när han kom och lovade att det aldrig mer skulle hända att jag försov mej, speciellt inte på helgen när det är så stressigt.

Lördagskvällen blev lugn, vågade inte riktigt riskera att gå ut å försova mej igen, å jag var rätt sliten efter fredagens bravader så det passade mej egentligen ganska bra att ligga framför tvn å äta chips.

Söndagen kom jag i alla fall i tid till jobbet. Var massa folk hela dagen, och Christian G var där å hjälpte till mellan elva och fyra, och precis innan han skulle gå så rasade all snö på taket ner över hela kön in till liften. Helt kaos. Christan slängde sej på högen och grävde upp en tjej som var halvt nergrävd. Snowboardar, skidor och stavar försvann i snön som var ca en halvmeter upp från marken, och ingen kom förbi in till liften. Jag ropade på Bjørn på radion samtidigt som jag sprang till garaget för att hämta mer spadar å sen var det bara att gräva det snabbaste man kunde så att till slut folk kunde komma förbi. Phu det gick hyfsat bra tillslut, men shit för ett kaos det var ett tag. Tänk om det hade hänt tio minuter senare när Christian hade åkt hem, då hade det vart ännu värre.

Var massa folk kvar ända till efter fem, kvart över kom några och frågade om dom hann åka en tur till. Eh nej, det är stängt för en kvart sen liksom. Men det gjorde att jag inte kunde börja fixa i ordning förens ca tjugo över fem, och sen var jag pga snöraset tvungen att gräva fram alla staket som var halvt täckta med snö, så jag var inte klar förens kvart i sex eller nåt å då kom Bjørn å hämtade mej på scootern, sen åkte vi upp till servicecentret o jag fick snabbt byta kläder å hann precis få på mej lite mascara innan jag var tvungen att skynda mej till möte vi skulle ha med jobbet klockan sex. Stress.
Kom dit och jag lyckades med nöd å näppe hålla mej vaken till klockan åtta när de tvar slut och vi fick gå ner till cafèt vid stationen å dricka öl å äta tapas.
Espen, en av cheferna blev helt galet full och dansade runt på borden och lyfta upp massa folk. Lyckades hålla mej undan honom ganska bra ändå, blev i lurad en shot dock. Usch!
Fulla å glada å det var jätte kul, å sen var det sista t-banan hem till Axel, johan och Jacob på efterfest. Lovisa har ju jobbat som dealer på en uteställe så vi satt å spelade black jack å drack öl. Tog en taxi hem sen, dom flesta sov nog över där men jag ville verkligen hem. Trots att jag har överskridit min budget kraftigt denna månaden redan så var det värt dom 100 kronorna för att få komma hem.


Idag blir det int emycket action, ska städa och tvätta lite kläder och sånt. Äta middag å se på tv. Ska upp i morron å träna och sen när Dan slutar vid fyra så ska vi två åka lite snowboard, om inte vädret e allt för dåligt. Good!

Så hejhejsvej!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej lilla Anna!
Vælkommen till den underbara sushi værlden! Åh, nu kan vi æta massa sen i Gøteborg. Åh, fy bubblan vad skoj att du ska hem nu till helgen. Jag saknar Gøteborg jættemycket. Och så saknar jag min mammas tjocka mage som jag kan krama.
Ja, men vi får væl se nær jag och Emma kommer ner. Liiite taight med ekonomin nu dessverre...
Men vi får se. Annars kanske vi kan ses en liten svæng i påsk.
Ta hand om dej och din kære karl.
Kram
Gabriela

2007-03-07 @ 15:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback