Grill och chill men jobbig vecka

Överlevde första helgen (förra helgen) i Stranda. Var bara hemma å kolla film å så på fredagen, men sen på lördagen var jag på playan å solade hela dagen med Gabbi å sen satt vi å Brede å hans brorsa på Bjarnes altan och grillade å drack öl på kvällen.
Åkte hem å fixa mej å sen up till Gabbi på lite förfest å sen en annan fest hos nån polare till Gabbi å Emma. Var helt OK, blev ganska full, vilket inte var riktigt meningen, men så kan det gå!
Jag och Gabbi låg på playan hela söndagen med, sjukt fint väder å det är så himlans vackert här uppe. Ligger vid beachen å svettas som en gris å kollar upp bland fjällen där det fortfarande är massa snö kvar. Sjukt, men fint.

Denna veckan har varit jätte jobbig. Började bli dåligt väder på måndagen och det kändes som att då var sommaren över. Började bli lite deprimerad, inget att göra och har varit väldigt trött. Somnat efter jobbet varje dag, en gång ringde min bror och väckte mej när klockan var lite etfer sju, och jag fick panik å sprang å borstade tänderna å tänkte "jäkla skit nu har jag försovit mej" men sen tänkte jag efter och kom på att jag inte hade ätit nån middag dagen innan, och så insåg jag att klockan var sju på kvällen, inte morronen. Helt borta.
Tror att det är lite symptom på mitt sluta rökande, de här me deprision och tröttheten. Eller det gör kanske inte saken bättre i alla fall, eller jo på lång sikt gör det ju det, men inte just nu tyvärr.

På onsdagen skulle jag ha åkt upp till Gabbi för att hälsa på och hämta lite grejer, men jag blev så fruktansvärt dålig. Låg och tänkte på hur hemskt det är med cancer när jag låg och vilade efter jobbet, sen drömde jag massa hemskt och när jag vaknade sen så tänkte jag på hur dåligt jag har det och det är så tragiskt att jag inte klarar av att vara här, vilket är en bagatell jämfört med hur dåligt många andra har det. Skakade och grät hur mycket som helst. Känns inte alls bra att vara här, ville bara åka hem till Sverige med en gång. Kändes som att jag verkligen inte har någon att prata med här uppe, och det är ju tragiskt nog inte heller så långt ifrån sanningen heller.

Tog en dusch sen, stog i duschen tills mina fingrar var russin, sen min favorit body lotion och grävde ner mej me två stora täcken och alla kuddar jag hade i soffan och såg på Brothers & Sisters. Blev bättre, och torsdagen klarnade det upp lite på himmelen emellanåt, och det gick bra på jobbet. Andbjørg berättade att Anna bu skulle hälsa på Frode, och efter jobbet såg jag att hon satt med Frode och väntade på Andbjørg så jag gick fram och sa hej. Lite gamla grejer som hon och jag borde diskutera ut om som gjorde att jag bara sa hej till henne och sen gick, kände mej inte helt bra för att orka med att ta upp allt sånt igen, men det var kul att se henne igen, allt för länge sen sist.
Å sen när jag kom hem fick jag chock som kunde gett en med dålig hjärta komplikationer för livet. Var stressad hem, skulle bara in å hämta lite koder till HG som han absolut var tvungen att ha å sen skynda mej ner till posten. När jag låser upp ytterdörren och kommer in i lägenheten står Hallgeir där! Blev chockad, rädd och glad samtidigt, så jag grät en liten tår (har nog aldrig i mitt liv gråtit så mycket som jag har gjort denna veckan), men sen blev jag bjuden på tacos å vin, mums. Min underbara kille, han är den absolut bästa människan i världen, att han åker hit å överaskar mej för att han saknar mej så mycket och för att jag inte har det bra, är urgulligt.
Vi äter å dricker lite vin, å sen tar vi en roadtrip runt Stranda me bilen, å bra musik. Solen har kommit tillbaka och det var en jättefin kväll. Hälsar på Gabbi å Brede och vi bestämmer att vi ska ha grillfest på fredagen.
Gick lätt å snabbt på jobbet på fredagen, trots att jag längtade till jag skulle sluta mer än vanligt, eftersom att det var fredag, Hallgeir var här och vi skulle ha grillfest.

Satt uppe hos Gabbi å Brade å grillade. Sommarmixkorvar, massa olika smaker, och potatisgratäng. Gottgottgott. Hade köpt me lite öl, men jag skulle inte dricka allt för mycket efter som att jag var tvungen att köra dagen efter, men jag fick övertalat Brede att köra dan efter istället så Gabbi korkade upp vinflaska efter vinflaska å det blev riktigt kalasande till slut. Bredes kompis Marius kom dit en sväng, och sen drog vi ner till hotellet. Gratis att komma in, vilket var bra med tanke på att jag råkade dricka för lite mer pengar än vad jag borde ha gjort.
Träffade Anna Bu och Frode på hotellet, kul. Jag och Anna stack iväg för oss själva en halvtimme och sattt vid ån bakom hotellet, drak öl och snacka lite om va som hade hänt. Bra skit för vi hade typ samma åsikter om allt som hänt, och vad kul att träffa henne igen, vi bodde ju i hop ett år typ och har haft en jäklans massa kul ihop!
Synd att jag slösade bort för mycket tid på att snacka me feta äckliga Mari som jag råkade träffa i baren bara, men annars kul kul!

Efterfest me Gabbi å Brede hemma hos oss sen, på fyllan tyckte vi säkert det var det smartaste man kunde göra klockan fem på natten, att sätta sej och dricka sprit å se på Love actually.
Drack massa whiterussians, men deckade relativt snart. Gabbi å Brede sovöver på en madrass i vardagsrummet, å Love actually hade tydligen gåt runt hela natten, för den var på när dom åkte hem på morronen, och sen var den fortfarande på när jag goick upp och gjorde frukost till mej och Hallgeir.
Strålande sol, å underbart, opp och hoppa det är sol idag och en sån dag kan man inte ligga och dra. Tog en dusch och vandrade me min kille ner på stan, träffa Märta, Gabbi, Brede, Emma och lille Ingvar. Satt på kajen i solen en stund och kolla sen in på utförsäljingen på Jakt & Fritid, hitta ett par helt OK snowboard boots för hundrafemti spänn så jag slog till.
Satte oss på kajen en sväng me alla igen, och sen var det dags för Hallgeir att åka till Ålesund för att hinna me sitt flyg. Brede körde och när vi satt på färjan märkte vi att vi började få dåligt me tid för att HG skulle hinna me flygbussen, gasade så mycke som de gick men missade den ändå med ca 30sek. Så vi fick jaga bussen, å körde en liten genväg och mötte bussen till slut, en schysst chaffis som stannade mitt i vägen och plockade upp Hallgeir. Så försvann min kärlek igen. Sov en stund på bilresan tillbaka, å sen när vi kom hem till Gabbi å Brede så handlande jag och Brede öl å grillmat, så blev det en grillkväll till.
Drack några öl i solen vid grillen, men det blev inget stort partajj eller hotell för min del pga vissa grejer jag inte orkar ta upp eller tänka på nu, så sen åkte jag hem och la mej vid tolv tiden. Bra att jag sparade dom pengarna men tråkigt att allt ibland måste vara så himla omständigt här. Saknde och saknar min kille så otroligt mycket.
Nu är Hallgeir på nån kurs uppe i nord-Norge och kommer hit tidigast 29 juni, förhoppningsvis då, vill inte ens tänka på hur lång tid det är om det inte är 29 juni.
Vad ska jag fylla mina veckor med? Gabbi åker bort på onsdag, men kanske att jag och Brede ska till Stryn nästa helg. Jag vill verkligen, och hoppas hoppas det blir av.

Idag har jag legat på stranden me Gabbi å solat igen, sen grillade vi idag med. Chill dag i solen helt enkelt, men nu börjar söndagsångesten komma smygandes, en hel veckas jobb tills nästa helg och jag kanske måste börja klockan 6. Det betyder ännu jobbigare morronar.

Ja, det var väl lite uppdatering om vad som har hänt å händer å hur jag känner mej. Men jag ska hänga upp tvätt å sen ligga på soffan å käka ett kilo godis, så jag måste tänka på refrängen. Ha de hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback