Äventyr i Stryn

Helg!

Nu har jag inte tatt en endaste ciggarett på exakt en vecka! Duktig eller! Drog ju till Stryn förra helgen, och precis när vi lämnat Stranda tog jag en sista cigg på en parkering vid vägen.
Vädret var lite halv mulet i början på min och Lois roadtrip mot äventyr, satt å sjung fula lova songs hela vägen.
Men en bit innan Stryn började solen kika fram och när vi kom till hyttan vi skulle bo i var det strålande väder, ja de hade la börjat skymma lite kanske, var ju lite sena pga bil fel å annat men.
Träffade Bjørn å hans polare och sen grillade korv. Loi och jag klunsade om vem som skulle vara grillmästare, och jag vann wihooo å de va nog tur för Loi lyckades gora dom goaste grillade pølserna jag nånsin ätit tror ja.
Hallgeir skulle komma me bussen klockan 23, egentligen skulle ja hämtat han men nu slapp ja de så det blev öl på mej me. Så kom han min man till slut och partajj blev det. Gick bort till Folven campingens pub ut på natten å träffa ett helt gäng me Göteborgare, skojjiga folk!

Vakande på lördags morronen av att nån skrek "DET BRNNER" jätte högt. Satte mej upp och sen la ja mej igen och somnade om, haha.. Kom upp sen vid 12 tiden ungefär och då visade de sej att de var dom i grann-hyttan som skrek för att dom ville h oss me upp på fjället.
Ja upp kom vi, men så mycke åkning blev det inte för mej tyvärr. Lämnade mina boots på hyttan å tänkte hyra där uppe, men ikke sa nikke för dom hade inga där. Så jag pröjasde 400 kr för liftkort och ett par skidor, tog två åk å gav upp å satte mej på cafèt å tog en öl. Ja de va la härligt de me men ja hade ju tänkt att få några snowboard turer iaf, var helt super strålande fint väder ju.

Tog en afterski på  Folven sen, nachos å öl å grillkväll på lördagen me. Loi och jag hade fixat lax å grejer å så satt vi hela gänget å sjöng sånger (mest jag å Loi kanske) å spelade Tip me, innan de blev Folven igen. Stannde inte så länge denna kvällen, utan jag HG, Loi och vår nya vän tråk-Erik gick hem å drack öl på vår hytta istället.

                                                     


Underbar helg, och förutom några små irritations moment så klara jag av de riktigt bra utan cigg.
Åt massa glass, åkte trampebåt och käka middag me HGs pappa i Olden innan vi åkte till Stranda på söndagen. Våffel kalas hos Brede på kvällen, gott gott..


Denna helgen blir nog snäppet mindre action ja. Har inga vänner å inget liv,så va ska man hitta på? Knappt några pengar heller, men jag ska försöka komma upp i någorlunda tid i morron å ta mej en runda nere på stan. Sen tvätta kläder hos Gabbi, våran tvättmaskin pajja igår, översvämmning i hela badrummet.
Så får vi se va kvällen bjuder på, blir säkert bra.

Grillspett tajm, ultimata grillkvällen ikväll, hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback