Mmmms på väg till Göteborg

Hejsan!

Sitter åter igen på Oslo S och filiosoferar över vad mina dagar består av. Ska snart med Säfflebussen till Göteborg för en snabb visit till familjen.
Jag har nu jobbat 13 dagar i streck och min big boss tyckte det kunde vara på sin plats att jag fick lite fri så måndag och tisdag ska jag INTE upp på bergstoppen å leka i snön för en gångs skull.


Igår efter jobbet så åkte jag hem till Lovisas lilla kollektiv och hälsade på alla hennes rumskamrater åsså sen drog jag och hon ut på en liten after work runda. Satte oss först på ett mysigt litet cafè/ bar ställe å drack lite öl å snacka massa. Per som också jobbar med oss kom förbi å hann dricka en öl innan han blev utslängd pga att han inte hade leg med sej. Ooopps.
Men jag och Lovisa gav oss inte.. vi var redan inne i ljupa diskussioner och höll för fullt på att planera att vi ska på Rockafeller så fort det kommer nåt bra band dit, och att jag ska hälsa på henne i Uppsala i sommar och så ska vi gå på Uppsalareggeafestival. Ball!
Efter några till öl så gick vi vidare till Babylon, ett konsigt litet uteställe på en bakgård av nåtslag. Dom spelade mysko musik och alla pratade med alla, eller så var det kanske bara så att alla pratade med mej och Lovisa. Vet inte riktigt, men kul hade vi!

Kom hem runt halv tre tiden, efter att jag förföljt en kille jag överhörde att han skulle till samma ställe som jag. Stalker Anna! Så när jag kom hem ringde Hallgeir och jag slängde mej på sängen å skulle prata me han en stund innan jag skulle sova hade jag tänkt. Men...
I morse vaknade jag sjukt nog upp klockan kvart över åtta utan alarm eller någonting och upptäckte att jag fortfarande hade alla kläder på mej och mobilen låg precis brevid örat. Hade visst råkat somna mitt i samtalet.



Men nu har mina Mmmms (sånna där chokladnötter godisar) tatt slut och bussen går snart så jag ska dra mej. Sverige nästa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback