Gott Nytt 2007

Härmed inviger jag min dagbok för år 2007.

År 2006 avslutades med middag hemma i min nya lägenhet i Oslo. 10 personer, uppstyrt av Marit som jag delar lägenheten med. Åt å drack precis som man ska på en nyårsafton, och på tolvslaget stog vi ute på balkongen med tomtebloss och skålade i champagne.

Så började 2007 med att jag steg upp klockan sju på morronen och rusade till T-banan som tog mej upp till Tryvann Skisenter, och sen spenderade jag nästan hela min arbetsdag med att sova i kassan.. ja förutom när jag med mycket kraft lyckades expidera dom ca 10 kunderna som hade tatt sej upp på fjället på nyårsdagen och ville ha ett liftkort.
Hallgeir hade varit och hälsat på mej några dagar men när jag kom hem från jobbet den dagen så hade han åkt hem, saknade honom otroligt mycket, men jag var så trött att jag inte hann tänka på det så mycket innan jag deckade vid 21.

Fick 13 välförtjänta timmars sömn den natten, stog upp klockan 10 på tisdagen. Duschade och tog mej en liten shopping runda på Coop där jag inhandlade lite frukost och lunch. Började jobbet klockan fyra, och fick stå i liften. Det var ganska lungt ett tag innan alla skidskolor kom. Lite kaos att hålla styr på alla småungar och deras skidor, men efter några timmar så hade dom flesta gått hem och jag kunde slappna av lite och gå omkring ute vid liften och snacka me folk runt omkring, bland andra tre jobbiga killar som fråga hur gammal jag var, om jag var bra på snowboard bla bla. Men soft ändå.

Idag, Onsdag, just nu sitter jag på Oslo S och kollar min mail och sånt. Börjar klockan fyra idag med och ska snart iväg och handla lite mat. Tänkte försöka slänga ihop en liten pastasallad som jag kan äta på i några dagar. Får ändra mina mat vanor lite grann nu när jag jobbar skift, men satt och tänkte lite på hur jag skulle kunna få ett system på det igår och just nu är planen att denna; frukost (macka, yoghurt) ca klockan 10 - lunch/middag (tex pastasallad) ca klockan 15 - och sen tänkte jag äta massa frukt på  kvällen. Får se om det är en bra plan, ska testa denna veckan.

Men nu ska jag till affären och sen träffa Lovisa, min arbetskompis.

Kommentarer
Postat av: cicci

du har inte funderat på att ditt mat schema e lite tunnt.. måst ju äta mer än så annars kommer du försvinna.. weeii massa kött till anna *asg*

2007-01-03 @ 16:41:25
Postat av: Malin

jaa du måsste äta meeer!!!

2007-01-03 @ 18:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback