Alla vägar stängda

Godmorron!

Har inte skrivit på ett tag nu, beror dels på att jag har varit sjuk och dels på att jag inte har haft tid. Men nu är jag här igen.

Förra onsdagen när jag hade jobbat nån timme kände jag att jag mådde bajs å blä dåligt och var tvungen att åka hem. Köpte massa godis och la mej på soffan och drack te å åt snacks å mådde dåligt hela kvällen.
Hade feber, ont i halsen och var jätte snorig, så det blev inget jobb på torsdagen heller så då åkte jag upp till Stranda för att hälsa på Hallgeir. Skönt att ha nån som tar hand om en när man e sjuk, men tråkigt att vi inte kunde göra så mycket. Vi kollade på film och åt mat å myste hela helgen.
På söndagen när jag skulle åka tillbaka till Oslo visade det sej att det var lättre sagt än gjort, stod och väntade på bussen vid halv tio på kvällen, men när den kom så var vägen över Stryn stängd så den körde inte till Oslo, nähepp. Åkte upp till Brede och bokade en flygbiljett till nästa morgon istället. Så på måndagsmorronen skulle jag åka buss till Vigra från Stranda, men det var också lättare sagt än gjort för en stor trailer hade vält på vägen över Stranda fjället så bussen kunde inte köra där. Men härreguud vilka problem, kände mej ganska instängd. Fast Hallgeir fick ta ledigt några timmar från jobbet på morronen å köra mej till flyget, så jag hann med planet till slut!

Så jag har jobbat sent hela veckan, inte gjort så mycket mer förutom igår när jag hade personlig vägledning på träningsstudion och sen på kvällen var jag å hälsade på Lovisa. Ikväll blir det en liten öl efter jobbet, skojj åsså på lördag är det ju Vän & Familj kväll på jobbet så då kommer Gabriela å hälsar på. Kul å träffa henne igen!

Men nu ska jag upp till lägenheten å duscha innan jobbet! Hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback