Lärt mej några formler

Har kommit på att denna dagboken e typ snart ett år gammal. Ska sluta skriva i den då, ska nog börja skriva en riktig dagbok istället. Eller jag vet inte, får se.

Idag har jag faktiskt varit jätteduktig och pluggat hela dagen. Först hemma här, och sen vid fyra åkte jag ner till skolan och plugga me Erik och Petter. Har lärt mej en del, och framförallt några formler;
Nollpunkten - Pris/ st * volym - Rörlig kostnad/ st * volym - Fasta kostnader = 0kr
Säkerhetmarginal - Faktisk volym - Kritisk volym
Säkerhets marginal % - Faktisk volym - Kritis volym / Faktisk volym
Täckningsbidrag - Särintäkter - Särkostnader
Täckningsgrad - Täckningsbidrag / Intäkter
Shit va duktig jag är, ska inte fasicken få IG på nästa prov asså.

Har skaffat en ny låt som ringsignal på mobilen.

Kanske ska ut ikväll, sa kanske till Angi.. Har egentligen inte tid eller råd, men känner mej ändå lite sugen så här på lilllördagskvällen. Får se, förmodligen inte. Ska ju ut imon ändå så.. Bara det inte regnar imon. Orka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback